#1 2011-03-13 14:05:28

basiek

http://i40.tinypic.com/2m3gpzm.png

Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 195
Punktów :   
ADMIN: WITAMY

Serpentine Tower - mity i fakty

Niedawno ukazał się kolejny artykuł CipSoftu, zapraszamy do lektury!

Wziąłem więc głęboki oddech i zszedłem piętro niżej. Znalazłem się w ponurej krypcie spowitej złocistym blaskiem. Była to tajemnicza komnata wewnątrz Serpentine Tower. Były tam trzy kreatury zamknięte w trzech małych celach, podobnie jak opisano mi przed podróżą: wampir, żywiołak ognia i behemot, odwrócone do mnie plecami, jakby miały coś do ukrycia...

Serpentine Tower położona na południowym wybrzeżu Ankrahmun z pewnością należy do najbardziej tajemniczych miejsc w Tibii. Pokolenia odważnych poszukiwaczy przygód próbowały odkryć sekrety tej wieży. Niektórzy z nich używali brutalnej siły, inni spędzali tygodnie, a nawet miesiące, aby znaleźć jeden genialny sposób na uwolnienie wampira i behemotha z ich cel albo po prostu zdobyć te dziwne przedmioty z celi zielonego dżina: przenośny portal, marchewka zagłady, buty do chodzenia po wodzie... Czym są te przedmioty i czy są do zdobycia?

Wiele z teorii ewoluowało w ciągu ostatnich lat, ale wszystkie zawierają w sobie iskierkę nadziei, że uda się ostatecznie rozwiązać tajemnice Serpentine Tower. Część z nich koncentruje się wokół czterech pustych zbiorników węgla obok zielonego dżina. Jedni twierdzą, że kilku graczy musi stanąć w odpowiednich miejscach w tym samym czasie, a jeszcze inni opierają się na tłumaczeniach książek, które znajdują się w bibliotece w wieży. Wiele z tych teorii nie pozwala zmrużyć oka badaczom od wielu lat.

Owe teorie, pomysły i rozwiązania na odkrycie tajemnicy Serpentine Tower zostały w całości stworzone przez tibijską społeczność. Należy pamiętać, że CipSoft nie odpowiada za jakiekolwiek szkody, które są następstwem korzystania z tych wskazówek...

Życie i śmierć

Witamy w Ankrahmun, mieście umarłych, domu Serpentine Tower, gdzie znajduje się Akademia Sztuki Magicznej, w której możesz znaleźć jakieś zadania, które do tej pory nie zostały rozwiązane. Tothdral, znany jako "Poszukiwacz zza grobu", jest nieumarłym strażnikiem miejskiej biblioteki. Zna się na astrologii i może nauczyć magów kilku przydatnych czarów, jeśli go o to poprosisz. Tothdral wierzy w obdarowanie czystą boskością osób, które są tego godne. Jak wszyscy wiemy, umarli i żywi, odgrywają dużą rolę w oraz wokół Ankrahmun. Czy może się tam znajdować klucz do rozwiązania zagadki Serpentine Tower?

Umarli są zwykle symbolizowani kośćmi i czaszkami, ciemnością i pustką, podczas gdy słońce, kolor zielony, woda oraz przede wszystkim gracze symbolizują żywych. W zadaniu Starożytnych Grobowców Ankrahmun możesz uzyskać dostęp do grobowców faraonów - miejsc przepełnionych śmiercią, głęboko pod Ankrahmun - poprzez użycie Scarab Coins na zbiornikach węgla. Mend Sorcerer pochodzący z Guardii wpadł na pomysł, iż Serpentine Tower może być związane z Arkhothepem, który jest stwórcą Ankrahmun oraz mistrzem śmierci, tak więc: "Może niech czaszki zostaną użyte w Serpentine Tower jako symbol śmierci" - stwierdził ów gracz.

"W oczach Ankrahmun śmierć nie jest końcem życia." - mówi anonimowy gracz. Tak więc, może niech wyższa, nieumarła siła trzyma klucz do Serpentine Tower. Może Królowa Banshee, Wampiry albo najprawdopodobniej Elder Bonelordy.

Ale co tak naprawdę oznacza, że ktoś jest martwy? Poza tym, że jest to przeciwieństwo życia, czy to określenie może odnosić się do bycia pijanym? Czy można być aż tak nietrzeźwym, że nawet szczur okaże się śmiertelnym zagrożeniem? Elitarny rycerz, Critter Smit z Calmery, wydaje się mieć właśnie to na uwadze myśląc o rozwiązaniu zagadki Serpentine Tower: "Tutaj jest rozwiązanie, które skrywałem przez lata w tajemnicy. Nikt nie może wykonać tego zadania będąc trzeźwym. Uwolnienie dwóch pierwszych stworzeń jest dość łatwe. Jednak aby uwolnić trzecie zwierzę musisz być pijany w grze, natomiast przy ostatnim z nich musisz być pijany w prawdziwym życiu. Powodzenia, stary." Tibijczycy, to wy musicie zdecydować, czy są to przydatne wskazówki, czy też nie. CipSoft jednak nie zaleca, aby kierować się tą radą!

Ktoś, kto nie ujawnił swojego imienia, stwierdził, że próbował pokonać Serpentine Tower, przychodząc tam z bohaterem oznaczonym czarną czaszką. To ciekawe podejście w odniesieniu do tematu życia i śmierci, który otacza cały teren. Jako bohater oznaczony czarną czaszką musiałeś upuścić trochę krwi przeciwnikom. Właśnie w tym czasie, bohaterowie z czarną czaszką są skazani na śmierć, ponieważ są interesującym celem dla graczy PvP. Więc w tym względzie, czarne czaszki idealnie pasują do dualizmu życia i śmierci, a także do całego tematu ofiary, która jest popularnym składnikiem wielu mitów Serpentine Tower.



Rola ofiar

Co może wydawać się bardziej naturalne w tak tajemniczym miejscu jak Serpentine Tower niż poświęcenie niektórych bogów? Dlatego jest bardzo dużo teorii, które skupiają się na rytuałach ofiarnych.

Odkąd Tothdral jest astrologiem, a Serpentine Tower sama w sobie jest związana z astrologią, jak zresztą stwierdził jeden anonimowy gracz, klucz może tkwić w poświęceniu przedmiotów pasujących do otoczenia. "Tothdral bada gwiazdy, a co najbardziej przypomina gwiazdę w Tibii? Talon. Więc jeśli położymy go na zbiornikach węgla na dachu wieży, może to doprowadzić do aluzji gwiazd, która poprowadzi nas do przodu."

Są różne rodzaje ofiar uznawane przez tibijczyków, ale komu są one poświęcone? Gwiazdom, nieśmiertelnym faraonom, Akh'rah Uthun'owi czy komuś innemu? Mistic Rock, elitarny rycerz z Mythery, wierzy, że: "Ofiary przeznaczone są dla bogów dżinów, a złożone muszą być przez kilka osób." Pierwsza część jego wypowiedzi jest interesująca, gdyż jeśli chodzi o dżiny, to jest jedna rzecz, która warta jest chwili zastanowienia, jak anonimowy opiniodawca stwierdza: "Wszyscy po prostu zabijają dżiny, a prawdopodobnie dżin musi stanąć żywy na odpowiednich płytkach podłogowych, aby można było kontynuować zadanie". Nawiasem mówiąc, jest to dualizm życia i śmierci w czystej postaci.

Sir Linky, paladyn z Lunary i samozwańczy pogromca questów, wolałby znaleźć kogoś, kto potrafiłby przeteleportować go do tych niedostępnych miejsc Serpentine Tower. Niezły pomysł na "rozgromienie questu". W każdym razie, jest to prawie niemożliwe, więc wpadł na pomysł użycia ciał poległych faraonów jako ofiar, umieszczając je w zbiornikach z węglem. Zresztą, nie próbował tego na sobie, jeszcze.

Może być również tak, że Serpentine Tower nie może być potraktowane jako jedyne miejsce do składania rytualnych ofiar, ale są inne takie miejsca, jakoś połączone między sobą. "Myślę, że musimy wziąć pod uwagę inne zbiorniki z węglem, także te, które znajdują się nieopodal Ankrahmun albo w innych miejscach" - mówi Erwe Boleta z Silvery. Jakie miejsca znane są z historii ofiarnych rytuałów? Czy są one jakoś połączone z Ankrahmun, miastem umarłych i Serpentine Tower?

Użyteczne przedmioty i dziwne dźwignie

Pojawia się wiele spekulacji na temat czterech pojemników z węglem obok zielonego dżina. Wyglądają jakby można ich użyć, tylko w jaki sposób? Pokolenia podróżników uważało je za rodzaj ołtarza ofiarnego. Mnóstwo z przedmiotów różniących się kategorią, wyglądem, rozmiarem czy wagą było umieszczanych na ich szczycie, w nadziei, że coś się stanie. Jednak na razie nic takiego się nie stało albo po prostu nie było to dotąd odnotowane.

Brutala Jocke z Tytanii próbował swojego szczęścia w umieszczaniu różnego rodzaju gleb na zbiorniku, które zdobył podczas Elemental Spheres Quest.
Maximus Nox z Fidery mocno wierzy, że Holy Scarab, Scarab Amulet, Blue Gem oraz lampa dżina powinny być umieszczone na ołtarzyku w „pewien zawiły, odpowiedni sposób”. Kolejny tibijczyk, który chciał pozostać anonimowy, twierdzi, że są one jakoś związane z gnijącymi przedmiotami wypadającymi z faraonów podczas Ancient Tombs Quest. Jednakże w Serpentine Tower znajdują się tylko cztery zbiorniki z węglem, więc który z tych przedmiotów może pasować?

Cóż, na jednym piętrze poniżej biblioteki znajdują się dwa paleniska obok ołtarza. Phoenix of Shadows, paladyn z Eterni, spodziewa się, że te dwa zbiorniki odgrywają rolę w tej układance. Być może cztery kawałki żelaza znajdujące się w beczce, w pokoju obok, mogą być tu użytecznie. Phoenix of Shadows ma też inny pomysł: “Serpentine Tower jest miejscem magicznych eksperymentów, więc prawdopodobnie trzeba użyć magicznego przedmiotu w odpowiednim miejscu.”

Daelwyn z Pacery wierzy, że rozwiązaniem może być kombinacja sekretnych kafelek i jednego lub więcej przedmiotów, ale jak dotąd ani Scarab Coiny, ani Platinum Coiny, ani Demon Helmet, ani Wand of Cosmic Energy, czy nawet marchewka nie podziałały na paleniska.
Być może Daelwyn nie znalazł po prostu jeszcze odpowiedniej kafelki albo przedmioty muszą być trochę bardziej magiczne.

Mówiąc o kafelkach, plotki głoszą, że przynajmniej czterech graczy potrzebnych jest, by awansować w tym zadaniu, podobnie jak w Annihilatorze. Usłyszał o tym Przemuschek z Refugii. Wolfie Blackheart z Valorii również zastanawia się, czy te cztery postaci nie muszą mieć odrębnych profesji.

Dobrze, zastanówmy się na chwilę na temat palenisk. Co z dźwignią w klatce zielonych dżinów, której funkcja ciągle jest nieznana? Piotr'Ornowski Diabel ze świata Harmonia ciągnął i popychał ją wiele razy, bez skutku. Tymczasem zastanawia się także nad ustawieniem graczy dookoła całej Tibii, by cała mapa była monitorowana podczas używania dźwigni kolejny raz. Dzięki tej metodzie, jakakolwiek zmiana na mapie mogłaby być zgłoszona przez Game Chat. Tak, przyznaje on, że ten pomysł jest prawie niewykonalny, ale jednak jest.

Czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie, dlaczego żywiołak ognia i dżin mogą zostać uwolnione, a wampir i behemot jak dotąd nie? Oto jest pytanie, które Fertyn, Royal Paladin z Libery, zadał sobie. „Musimy zapalić pochodnię, by uwolnić żywiołaka ognia. Ogień jest tu połączeniem. Zielony dżin i Efreet są mistrzami w żywiole ognia, więc nie ma wątpliwości, że trzeba użyć dźwigni będącej w celi żywiołaka ognia, by uwolnić dżiny.” No dobrze, a co z wampirem? „To podchwytliwe. Prawdopodobnie potrzebujemy czegoś związanego z nieśmiertelnymi. Może poświęcona krew lub ciało.”


Na pewno jest coś, czego nienawidzą wampiry, Sir Astoz z Harmonii powiada: "Uwolnienie żywiołaków ognia przy pomocy garnka wypełnionego wodą". Woda gasi ogień. Może musimy użyć lustra by wampirom ulżyło. Ciekawe podejście. W takim razie, który element jest do komórek dwóch pozostałych stworzeń. Z dużym nakładem pasji, rycerz z Pacery, Markus de Vlad, złożył raport: "Podróżowałem w najdalsze zakamarki niebezpiecznych miejsc, lochów oraz przyniosłem stamtąd najstarsze napoje. Próbowałem ukrywać mikstury i wszystkie butelki napoju, jakie istnieją na świecie. Udałem się z resztą martwego ciała. Używałem dosłownie wszystkiego co znajdowało się między liniami śmierci, lecz bez powodzenia."

"Starałem się uwolnić niewolników z monetami skarabeusza, polami ognia, fiolkami z krwią, złotem, kamieniami szlachetnymi, różdżkami oraz rózgami z zamrożoną gwiazdą - wydaje się, iż nie jest to sensowna odpowiedź na pytanie." Black Bunny z Luminery był nieco rozczarowany. Podobnie było z druidem z Secury, Lanuza: "Przemierzałem pustynie Ankrahmun dla znalezienia jakichkolwiek wskazówek. Byłem również w górach kontrolowanych przez władców smoków. Przemierzyłem pół świata dla opinii na temat dalekich obcych... noc spędziłem z Dżinnem i nadal nie mam pojęcia. Więc szybko wziąłem książkę do ręki i czytałem przez wiele godzin, wsłuchując się w cisze panującą w bibliotece." Hmm, dobrze by było przyjrzeć się temu z bliska.

Książki i inne historyczne dokumenty

"Czytanie musi być głównym priorytetem" - prawi Mouse Looney, paladyn z Magery. Jego zdaniem wskazówki muszą być ukryte gdzieś w księgach. W przeciwnym razie quest taki jak Serpentine Tower, który wydaje się być trudny, będzie po prostu nierozwiązywalny w całości. Dreamlike z Mythery wierzy, że: "Ten quest związany jest z tajemnicą faraona". Uważa on, że w dokumencie badawczym 88-04 F jest zawarta informacja, iż faraon wstrzymał bieżące badania na temat magii. Według niego zagadka Serpentine Tower opiera się właśnie na tym wydarzeniu.

Scorpnok, elitarny rycerz z Berylii, który ma słabość do wypychanych ropuch i wygodnych butów, zgadza się, że odpowiedź można znaleźć w książkach biblioteki Ankrahmun: "Ja potrzebuję po prostu paru wskazówek, zahipnotyzowanej ropuchy i wygodnych kapci, żeby czytać książki o Ankrahmun kiedy relaksuję się w łóżku w Stonehome", mówi Scorpnok z błyskiem w oku. "Jedna z książek mówi, że wszystko zrobione jest z piasku", zauważa Priorytet, paladyn z Secury. "Może uda się nam zniszczyć coś przy pomocy młota i pojawi się jakaś dźwignia?"

Paladyn z Libery, Zyrie, skupił się na książce "Mehrah asram cha mehe than", która jest napisana w obcym języku. "Użyłem translatora i parę zdań powiedziałem różnym NPC w Ankrahmun, ale niestety nic się nie stało." Niektórzy uważają nawet, że język bonelordów (469) może być swego rodzaju kluczem, jak powiada Flying Pala z Iridii: "Ktoś powiedział mi, że gdybym znał język 469, byłbym w stanie rozwiązać zagadkę Serpentine Tower. Niestety nie udało mu się odnaleźć żadnych ciekawych informacji po godzinach dekodowania na pierwszy rzut oka bezsensownych kodów i algorytmów.

Jest pewna niebieska książka w świątyni Ankrahmun, która zawiera wiersz wychwalający faraona. Czy ten poemat pomoże rozwiązać zagadkę Serpentine Tower? Lumiel z Rubery interpretuje wiersz w następujący sposób.

Do potęgi, która zostaje i potęgi starych, (faraonów)
przez mądrość skarabeusza i pocałunek skorpiona (siła do walki, intelekt do zagadek)
przez nieskończoność piasku i wieczność gór, (grobowce na pustyni)
przez życiodajne moce wody i powietrza, (trofeum do umieszczenia w ogniu, aby aktywować portal i pochodnia do uwolnienia żywiołaka ognia)
przez przynoszącą śmierć potęgę ognia i błyskawic (walka z żywiołakiem ognia, walka z dżinem)
przez błogosławieństwo śmierci i objawienia nieumarłych (śmierć i stanie się nieumarłym, odnosi się do wampira)
te zwłoki mają powstać z grobu, (poświęć czaszkę/martwy przedmiot)
te zwłoki mają zerwać kajdany życia, (poświęć life ring/crystal)
te zwłoki mają szukać mądrości, (poświęć mind stone)
te zwłoki mają służyć jemu. (poświęć krzyż ankh)
Niech będzie pochwalony nasz faraon! (Arkhothep, z którym będziesz walczyć)

Co ten wiersz oznacza? Czy naprawdę zawiera instrukcję całkowitego rozwiązania zagadki Serpentine Tower? Czy może odpowiedź jest prostsza niż oczekiwano? Olleeallee z Isary rozważa nad ułożeniem książek w bibliotece. "Dlaczego by nie poukładać ich ponownie?" - stwierdza.

Czy czas ma znaczenie?

Lady Jouanna i jej przyjaciele z Galany wierzą, że ataki skarabeuszy na Ankrahmun mogą mieć coś wspólnego z Serpentine Tower. Czy maja coś wspólnego z wieżą? Czy aktywują ją w jakiś sposób? Trudno powiedzieć. Odkąd cała trójka nigdy nie doświadczyła najazdu na swoim świecie, nie byli w stanie potwierdzić, czy jest to prawda.

Inna teoria została zaprezentowana przez Psyko Delix'a z Vinery. Według niego, czas odgrywa dużą rolę w Serpentine Tower. Twierdzi on, iż gracze muszą odbyć rytuał poświęcenia poprawnie we właściwym czasie i kolejności. Istnieją trzy punkty rytuału: Jeden na Serpentine Tower, jeden w latarni w Darashii, a trzeci w miejscu questa na Medusa Shield, znany również jako Necromancer Quest. Musisz zacząć o zmierzchu. Ofiaruj krew na ołtarzach w pokoju Necro, umieść Scarab Coiny na misach w Serpentine Tower, dodatkowo pięć osób na przełącznikach z własną krwią pod sobą. Następnie umieść rubiny na misach w latarni morskiej. Co wtedy się stanie? Tego nikt nie wie, a sam Psyko Delix nie skomentował swoich własnych teorii na temat "co później".

Tak czy inaczej, jest to interesujące pytanie: Co się stanie, jeśli zagadka zostanie rozwiązana? Jakie są nagrody i czy naprawdę są warte tego całego wysiłku, który trwa już przez lata? Kilku graczy podzieliło się z nami pomysłami na temat co stanie się po tym, kiedy przeciągniemy dźwignie w więzieniu zielonych dżinów i "to" nastąpi. Zobaczmy, co maja do powiedzenia!

Dalej za dżinem

Niektórzy zakładają, że te dziwne ściany z piasku w północnym Ankrahmun mogą się zawalić i ukazać drogę do osobistego grobowca Arkhothepa, gdzie słynny Soul Ruby czeka na pierwszą osobę, która uzyska do niego dostęp. Wreszcie, the Helmet of the Ancients będzie kompletny! Lub może magiczna bariera w dragon lair w Ankrahmun, strzeżona przez wszelkiego rodzaju żywiołaki ognia, zniknie, jak uważa Feyn Daron z Xereny. Jest za nią teleport. Dokąd prowadzi? Dla niektórych Serpentine Tower jest przejściem do życia po śmierci. Czy my wszyscy staniemy się bogami?

Scrholl, master sorcerer z Refugii, również popiera pogląd, iż Arkhothep będzie odgrywał znaczącą rolę jeśli chodzi o nagrodę z Questu. Jego zdaniem, bardzo prawdopodobne jest, iż najpierw trzeba dowiedzieć się, jak nauczyć się zaklęcia Cat-eye od Tothdrala. Później, możliwe, że z drugiej strony ścian z piasku w północnym Ankrahmun „trzeba będzie użyć tego czaru do walki z istotami ciemności, następnie stać się z Tothdralem przyjaciółmi, co przyniesie nam skutek w postaci wyjawienia przez Tothdrala drogi do grobowca Arkhotepa”.

Deaths Bite, mieszkaniec Saphiry, zakłada, iż jest tu możliwe powiązanie z Desert Dungeon Quest. Jeśli zrozumieliśmy go dobrze, twierdzi, że tajemnicza dźwignia, koło nieosiągalnego pomieszczenia z Banshee może uwalniać wampira w Serpentine Tower. Jednak pytanie brzmi, jak dostać się do Banshee i zagadkowej dźwigni?

Wos Loko z Luminery wpadł na pomysł, iż mógłby uzyskać przedmioty z pokoju zielonego dżina za pomocą latającego dywanu w Darashii. „ Pomyślałem, że może gdybym dostarczył dywan Tothdralowi, zacząłby on negocjować z dżinem, który zgodziłby się wymienić dywan na przedmioty, których strzeże”. Jest to bardzo orientalna metoda, nieprawdaż?

Wreszcie, Sir Poladier, sorcerer z Astery, uważa, iż dźwignia zielonego dżina nie oznacza definitywnego końca questu. „Może cztery lub pięć osób uzyska dostęp do finałowego pomieszczenia albo do kolejnego pokoju, w którym będą musieli rozwiązać kolejną część układanki”.

Więc, w tym miejscu, w którym teraz jesteśmy, jesteśmy otoczeni ogromną liczbą pomysłów, w jaki sposób poradzić sobie z Serpentine Tower Quest. Przed tym artykułem, prawie 300 graczy skorzystało z szansy podzielenia się z nami swoimi przemyśleniami, które przez lata zakłębiły się w ich głowach. Kilka metod przedstawionych powyżej może być wam bardzo dobrze znanych, inne są zapewne jeszcze nowe i nie zostały wypróbowane, a jeszcze inne są po prostu zbyt szalone, żeby dawać im szanse powodzenia. Cóż, wszystkie te pomysły są tylko wierzchołkiem góry lodowej. Istnieją setki różnych teorii, których nie uwzględniliśmy w tym artykule.

Co myślisz o tych sposobach? Uważasz je za godne wypróbowania? Może zainspirowały cię one i przyszły ci do głowy nowe pomysły. Będzie nam bardzo miło przeczytać o tym w komentarzach.

Serpentine Tower musi upaść!
Wasi Community Managers

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tibiacity.pun.pl www.domki-letniskowe.biz.pl domix wrocław busy Passau